Udvikling af undervandskamera
Der er åbnet en dør til en helt ny verden med strategisk produktudvikling af det første undervandskamera Water Wolf udviklet specifikt til lystfiskere. Kameraet monteres på fiskelinen og afslører, hvordan fisken opfører sig og reagerer under vandet.
Sammen med Michael Trøst og Martin Holmberg fik vi ideen til kameraet. For at et produkt kan få succes på markedet, skal man fokusere på brugernes lyst. Inden for lystfiskeri er der meget, der skal tages hensyn til, som handler om mere end blot kameraets ydeevne. Det skal være så simpelt og brugervenligt som muligt, så det ikke tager opmærksomheden fra hobbyen.
Batteri, der holder. Kameraets funktionalitet handler også om batterilevetid og hukommelse, hvor dybt skal det kunne gå ned, hvordan skal det fæstnes på linen og hvordan skabes den rette vinkel, så der filmes direkte på krogen. Og ikke mindst; hvad skal det koste? Alt dette er kriterier der skal tages hensyn i produktudviklingen.
Prisvindende produktudvikling. Water Wolf har i alt vundet hele fem priser. Kameraet blev præsenteret for første gang på en af verdens største lystfiskermesser, EFTTEX, i Belgien. Her vandt det de tre vigtigste awards på messen, som var Innovation of the year, Visitor’s Choice og Best Accessory. På EFTTEX året efter kom endnu en award i kategorien "Best New Accessory",som er givet til et nyt produkt, vi har udviklet til kameraet; Water Wolf Bottom Fishing Kit. året efter vandt den en Red Dot award.
En butik i Glasgow måtte melde udsolgt på alle 200 Water Wolf kameraer efter første dag. På bare et par måneder blev der solgt 25.000 kameraer. Water Wolfs Facebookside er blevet et centralt redskab i delingen af nye filmklip, som er begyndt at komme frem fra hele verden.